Bangkok, wielomilionowa stolica z 50 dystryktami i ponad 10 milionami mieszkańców ma bardzo dobrą sieć publicznego transportu, który na początku może wydawać się skomplikowany, jednak po paru dniach podróży po mieście wystarczy, aby zrozumieć główne połączenia i węzły komunikacyjne.
Stolica Tajlandii posiada rozległe rozwiązania transportowe przewidziane na każdą kieszeń, od metra po łodzie i malutkie busiki nazywane puszkami. W wielkim mieście istnieje wiele różnych sposobów, aby dostać z punktu A do B. W celu ogarnięcia tego chaosu przedstawiam pokrótce wszystkie rodzaje transportu publicznego w Bangkoku, klikając link przejdziesz dalej do szczegółowego opisu.
Aktualnie ma 2 linie, jest bardzo wygodne, pociągi odjeżdżają średnio do 5 minut. Metrem można przejechać od centrum w China Town aż na samą północ miasta.
Chluba Bangkoku, popularna kolejka naziemna, bardzo wygodny środek transportu. Ma dwie linie, łączy się z MRT i Airport Linkiem, kursuje z północy do centrum dalej aż na samo południe oraz na zachód do Thonburi.
Szybki pociąg łączący międzynarodowe lotnisko Suvarnabhumi z Bangkokiem. Krzyżuje się ze stacjami MRT oraz BTS. Podróż Airport Linkiem to najszybszy sposób ominięcia korków i dotarcia do centrum stolicy.
Relatywnie tanie i wygodne taksówki są dobrą alternatywą dla publicznego transportu, a podróż w dwie, trzy osoby wychodzi jeszcze taniej niż zsumowany transport Metrem czy BTS. Przejazd 6 km to koszt zaledwie 70-90THB.
Najszybsza opcja przemieszczania się po Bangkoku. Kierowcy to eksperci omijania korków, a także łamania wszystkich przepisów drogowych. Pamiętaj o kasku!
Podróż Tuk Tukiem może skończyć się przygodą w sklepie z garniturami, lub w galerii klejnotów. Kierowcy skupiają się bardziej na rynku turystycznym niż lokalnym. Niewielki dystans kosztuje minimum 100 THB.
Tramwaj wodny, łódź po rzece Chao Praya
Łodzie rzeczne łączą południowy Bangkok z przyległą północną prowincja Nonthaburi. Są bardzo przydatne podczas godzin szczytu, można ominąć korki, oraz dopłynąć do wyspy na rzece Koh Kret.
Łodzie przemieszczające się po kanałach łączą centralny Bangkok niedaleko Khao San, przy Złotej Górze ze wschodnią częścią miasta aż w Bangkapi. Skutecznie omijają korki. Podróż nie należy jednak do wygodnych.
Rozległą siecią ponad 3000 autobusów poruszających się po stolicy, można dotrzeć do każdego dystryktu miasta. Nie mają rozkładów jazdy, różnią się kolorami, jakością, oraz cenami.
Typowy Songthew.Najczęściej Toyota Pick-Up przewożąca na pace pasażerów w obszarach podmiejskich oraz po większych Soiach oraz tam gdzie nie jeżdżą regularne autobusy. Łączą też osiedla ze stacjami BTS.
Zwane pojazdami puszkami, są malutkie i poruszają się na niewielkich dystansach, najczęściej po 1,2 Soiach podrzucając pasażerów do pobliskich osiedli mieszkaniowych. Czasem łączą się ze stacjami BTS.